مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 آبان 1394 ساعت 09:412015-11-04اقتصادي

صادرات کود 8برابر خودرو شد


صادرات کود کشاورزی در سال گذشته 8 برابر صادرات خودرو شده، با این وجود، آیا حمایت دولت از بخش کشاورزی ایران یک هشتم حمایتش از صنعت خودروسازی بوده است؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو "در حالیکه کشاورزی و صنایع تبدیلی نسبت به صنعت خودرو از لحاظ استراتژیک و کیفی دارای اهمیت بیشتری است، دولت به بخش خودروسازی بهای بیشتری می دهد؛ درحالیکه سال گذشته فقط در صادرات گوجه و رب گوجه 360 میلیون دلار و در زمینه کود کشاورزی 760 میلیون دلار صادرات داشته ایم، خودرو سازان فقط 175 میلیون دلار صادرات داشته اند.

مدتهاست همه به این نکته اذعان دارند که خودروهای داخلی، با قیمتی بسیار نازلتر به کشورهای دور و نزدیک صادر می شوند و در عوض با بهایی سنگین به هموطنانمان فروخته می شوند.

اینکه دلیل این موضوع، سیاستهای دولتی و اجبار خودروسازان است یا تلاش برای صادرات به هر قیمت و کسب امتیازهای ویژه بابت آن، سخنی دیگر است.

اگرچه برای بسیاری از خودروسازان دنیا صادرات یک اصل به حساب می آید و بخش بزرگ و قابل توجهی از درآمد آنها را بازارهای صادراتی تامین می کند، اما اکثر قریب به اتفاق محصولات خودروسازی ایران، مصرف داخلی دارند و کمتر بازاری در دنیا پذیرای آنها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات کود 8برابر خودرو شد

صادرات کود 8برابر خودرو شد