مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 آبان 1394 ساعت 06:452015-11-07بين الملل

چین و هند تقویت روابط دو جانبه را خواستار شدند


پراناب موخرجی Pranab Mukherjee رییس جمهور هند و لی یوانچائو Li Yuanchao معاون رییس جمهور چین روز جمعه ضمن استقبال از گسترش روابط بین دو کشور، تقویت هر چه بیشتر روابط دو جانبه را خواستار شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری شین هوا از دهلی نو، لی یوانچائو گفت چین و هند به عنوان دو همسایه مهم، سال ها با یکدیگر تبادلات دوستانه داشته اند.

لی یوانچائو همچنین گفت چین و هند به عنوان دو کشور بزرگ در حال توسعه و اقتصادهای نوظهور به دو نیروی مهم در فرایند جهان چند قطبی تبدیل شده اند.

وی افزود رابطه راهبردی مستحکم تر در زمینه توسعه بین چین و هند، نه فقط به نفع دو میلیارد و 500 میلیون نفر جمعیت دو کشور است، بلکه همچنین به تحقق زودهنگام قرن آسیا کمک می کند.

موخرجی نیز به نوبه خود به دیدارهای نارندرا مودی نخست وزیر هند و شی جینپینگ رییس جمهور چین اشاره کرد که به توافق های مهمی در زمینه برقراری مشارکتی نزدیک تر برای توسعه دو کشور منجر شده است.

رییس جمهور هند گفت دو کشور شاهد گسترش جامع همکاری ها در زمینه های روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی هستند که اثری مهم بر کل جهان بر جا خواهد گذاشت و به نفع همه کشورهای در حال توسعه خواهد بود.

رییس جمهور هند خاطر نشان کرد کشورش همکاری ها را با چین در زمینه ساخت و تولید، تجارت و سرمایه گذاری و همچنین هماهنگی در چارچوب های چند ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین و هند تقویت روابط دو جانبه را خواستار شدند

چین و هند تقویت روابط دو جانبه را خواستار شدند