مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 آبان 1394 ساعت 13:162015-11-07بين الملل

هشدار یونیسف درباره شیوع وبا در عراق


آژانس کودکان سازمان ملل (یونیسف) درباره شیوع گسترده بیماری وبا در عراق به ویژه امکان افزایش ابتلای کودکان و زنان بی خانمان به این بیماری هشدار داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، پیتر هاکینز، نماینده یونیسف در عراق روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: متاسفانه خطر بالایی وجود دارد که بیماری وبا به مناطق بیشتری از عراق گسترش یابد و به ویژه زنان و کودکان بی خانمان و منزوی و خانواده آنان را تحت تاثیر قرار دهد، بنا بر این ما باید به سرعت اقدام کنیم.

در این بیانیه آمده است: با بارش سنگین باران در اواخر اکتبر و جاری شدن سیل، آب چند منطقه این کشور را از جمله بغداد فرا گرفت؛ مناطقی که نسبت به گسترش این بیماری عفونی آسیب پذیر تلقی می شوند.

بر اساس این بیانیه، از زمان شیوع بیماری وبا در اواسط سپتامبر تاکنون بیش از 2200 نفر در 15 استان از 18 استان عراق به این بیماری مبتلا شده اند که حدود 20 درصد از آنان کودک بوده اند.

وبا یک بیماری حاد روده ای است که به طور ناگهانی و با اسهال شدید ظاهر می شود و در صورت عدم درمان صحیح و سریع، بدن بیمار به علت از دست دادن آب و الکترولیت دچار کم آبی شده و در نهایت منجر به مرگ می شود.

عامل بیماری زای وبا نوعی باکتری به نام ویبریو کلرا است و سمی که این میکروب در روده انسان ترشح می کند، باعث بروز بیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار یونیسف درباره شیوع وبا در عراق

هشدار یونیسف درباره شیوع وبا در عراق