مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 آبان 1394 ساعت 18:152015-11-07فرهنگي

شیراز، میزبان مراسم اعطای نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی


معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی فارس گفت: مراسم اعطای نشان ملی مرغوبیت و برتری آثار صنایع دستی منطقه جنوب کشور از 20 الی 22 دی ماه در شیراز برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، زهرا الحمدی با بیان اینکه برنامه اعطای نشان ملی مرغوبیت و برتری صنایع دستی از سال 90 در کشور آغاز شده، افزود: در دو دوره ی برگزار شده این برنامه در کشور، استان فارس توانست در سال های 90 و 92 به ترتیب برای 21 و 44 اثر صنایع دستی تولید شده در استان نشان ملی کسب کند.

الحمدی گفت: گلیم بافی، خاتم، سازه های سنتی، تراش سنگ های قیمتی، نمدمالی، معرق و نقاشی پشت شیشه نشان از هنرهای صنایع دستی بود که موفق به کسب نشان ملی مرغوبیت شده اند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی استان فارس خاطرنشان کرد: فارس در سال 2007 نشان جهانی را برای گلیم قشقایی کسب کرد، با این حال در سال 2008 موفق به دریافت هیچ نشان جهانی نشد، اما در سال 2010 سه نشان جهانی برای خاتم و دست بافت های داری و در سال 2012 هفت نشان جهانی برای خاتم، دست بافت های داری و تراش سنگ های قیمتی به دست آورد.

الحمدی با اشاره به اینکه بیشترین نشان های مرغوبیت کسب شده توسط فارس مربوط به دست بافت های داری است، گفت: امسال در سومین دوره اعطای نشان ملی مرغوبیت صنایع دست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیراز، میزبان مراسم اعطای نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی

شیراز، میزبان مراسم اعطای نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی