مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آبان 1394 ساعت 06:352015-11-09اقتصادي

هشدار رییس صندوق پول به شورای خلیج فارس


رییس صندوق بین المللی پول روزیکشنبه هشدار داد که بهای جهانی انرژی ممکن است سال ها درسطح پایین باقی بماند و از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس مصرانه خواست بودجه هایشان را تنظیم کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، وی پس ازملاقات با وزیران و مقامات شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس گفت : به گمان ما ، بهای نفت احتمالا در سطحی که سال ها در آن قرار دارد باقی خواهد ماند و در نتیجه تمام کشورها باید تا حدی متعهد به تنظیم مالی باشند.

وی گفت : صندوق بین المللی پول معتقد است که رشد اقتصادی در سراسر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از 2/3 درصد طی سال جاری به 7/ 2 درصد در سال 2016 تنزل خواهد یافت.

لاگارد افزود: درآمدهای صادراتی این کشورها به دلیل بهای پایین انرژی 275 میلیارد دلار کمتر از سال 2014 خواهد بود.

قیمت نفت از آغاز سال 2014 بیش از نصف کاهش یافته و در معاملات روز جمعه برای تحویل نفت در ماه دسامبر بشکه ای 42/47 دلار به فروش رفت.

به گفته لاگارد ، تنظیمات بودجه باید کنترل شدید بر هزینه ها بویژه در بخش دستمزدهای دولتی و تشویق رشد بخش خصوصی را شامل شود.

وی افزود: میزان و فوریت این تنظیم بودجه برای کشورهای سراسر شورای خلیج فارس متشکل از بحرین ، کویت ، عمان ، قطر ، عربستان سعودی و امارات متحد عربی متفاوت خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار رییس صندوق پول به شورای خلیج فارس

هشدار رییس صندوق پول به شورای خلیج فارس