مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آبان 1394 ساعت 11:402015-11-09سياسي

قائم مقام وزیر کشور: سیاست داخلی و خارجی دو روی یک سکه اند


و بر یکدیگر تاثیر می گذارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حسین علی امیری در نشست مشترک استانداران و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور افزود: مسئول اجرای سیاست های عمومی دولت در داخل وزارت کشور و در استان ها استانداران و مسئول اجرای سیاست در خارج از کشور وزارت امور خارجه و در واقع نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور هستند.

وی با بیان اینکه سیاست خارجی و داخلی با یکدیگر رابطه عمیق و تنگاتنگ دارند ادامه داد: این دو در واقع دو روی یک سکه هستند و رابطه این دو باهم رابطه ای دو سویه است هر کدام بر دیگری تاثیرگذارند و نمی توان هیچ کدام را نادیده گرفت.

امیری گفت: بر همین اساس است که کشورهای درحال توسعه سیاست خارجی را ادامه سیاست داخلی می دانند و معتقدند سیاست خارجی در بستر سیاست داخلی شکل بگیرد.

قائم مقام وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه در واکاوی ریشه معضل رشد پایین اقتصادی کشور توجه به سیاست خارجی جایگاه ویژه ای دارد و در کنار عیوب ساختاری، دولتی بودن اقتصاد ، وابستگی به نفت ، فربه شدن دولت، بی ثباتی سیاست های مالی و پولی باید به نقش سیاست خارجی نیز اشاره کرد.

امیری ادامه داد: در واقع باید تصویرسازی مناسبی از وضعیت ها و پتانسیل های کشور ایجاد کنیم و سفرا باید از این ظرفیت های کشور مطلع باش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قائم مقام وزیر کشور: سیاست داخلی و خارجی دو روی یک سکه اند

قائم مقام وزیر کشور: سیاست داخلی و خارجی دو روی یک سکه اند