مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 آبان 1394 ساعت 08:412015-11-11اقتصادي

هیئت های خارجی برای فروش کالا به ایران می آیند نه سرمایه گذاری


همه هیئت های خارجی برای فروش کالا و خدمات به ایران آمدند و طرح سرمایه گذاری از سوی آنها دیده نشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو "؛ اسداله عسگراولادی در یک برنامه رادیویی درباره حضور هیئت های اقتصادی و تجاری خارجی در ایران اظهار کرد: حضور هیئت های خارجی هیچ دستاورد عینی و کاربردی برای ایجاد تحول مثبت در اقتصاد ایران نداشته است.

وی با اشاره به هزینه هنگفت میزبانی از این هیئت ها افزود: همه هیئت های تجاری خارجی برای فروش کالا و خدمات و ارزیابی فرصت های جدید در بازار ایران آمدند و متأسفانه ندیدیم خریدارانی هم در میان این هیئت ها به ایران سفر کنند.

عضو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: دیده نشده است که هیئت های خارجی با بانک ها و دیگر بنگاه های ایرانی تجاری مذاکره و برای دوره آتی برنامه ریزی کنند و طرح همکاری خود را مشخص کنند.

عسگراولادی افزود: تاکنون فقط هزینه میزبانی از هیئت های خارجی را پرداخت کرده ایم و تا حدودی هتل های ما شلوغ شده است، اما دستاورد عینی از این حضور و طرح سرمایه گذاری خاصی دیده نشده است.

وی گفت: دولت می تواند با استفاده از ابزار تعرفه واردات مواد اولیه و کالاهای سرمایه ای را ساماندهی کند، اما باید واردات کالاهای مصرفی محدود شده و برای تأمین نیاز داخل از ظرفیت بنگاه های اقتصادی کشور حمایت کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیئت های خارجی برای فروش کالا به ایران می آیند نه سرمایه گذاری

هیئت های خارجی برای فروش کالا به ایران می آیند نه سرمایه گذاری