مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 آبان 1394 ساعت 12:002015-11-11سياسي

مهمترین نکات سوره «اخلاق» قرآن


یک استاد دانشگاه با اشاره به نکات سوره حجرات که به سوره اخلاق قرآن مشهور است، حفظ حرمت و آبروی دیگران، غیبت نکردن و نداشتن گمان و ظن بد را از جمله نکاتی برشمرد که در این سوره به آنها اشاره شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، سیدبهاءالدین حسینی در برنامه عصر تلاوت و تدبر که با محوریت سوره حجرات در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: ارزنده ترین نکته ای که در این سوره به مومنین یادآوری می شود، این است که هیچ انسانی نباید خود را پیشرو خدا و پیامبر(ص) بداند و هرگز تندروی را در اسلام پیش نگیرد.

وی افزود: آیه ششم سوره حجرات به صراحت این مطلب را بیان می کند که از پیامبر(ص) پیروی کنید و از تندروی های بی مورد خودداری کنید.

این استاد دانشگاه با اشاره به این که آیات پنج تا 12 سوره حجرات بر اخلاقیات تاکید کرده است عنوان کرد: حفظ حرمت انسان ها، اتحاد و یکسان شمردن حقوق انسان ها از جمله صفات انسانی است که در این سوره بر آنها تاکید شده است.

حسینی همچنین به مفاهیم آیات 11 و 12 این سوره اشاره کرد و افزود: تمسخر به اقوام، عیب جویی، برچسب زدن به دیگران، غیبت و ظن و گمان بد درباره دیگران از جمله منکراتی است که در این سوره مسلمین را از انجام آنها منع کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمترین نکات سوره «اخلاق» قرآن

مهمترین نکات سوره «اخلاق» قرآن