مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 آبان 1394 ساعت 14:452015-11-13بين الملل

آزادی زندانی سیاسی ازبکی بعد از 21 سال


یک زندانی سیاسی در ازبکستان بعد از سپری کردن 21 سال حبس به اتهام "محکومیت های واهی و خلاف واقع"، آزاد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، مراد جورائف، زندانی سیاسی ازبکی فعالیت های سیاسی خود را پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی آغاز کرد و پس از مدتی به یکی از اعضای اپوزیسیون در پارلمان تبدیل شد اما وی پس از تاسیس دولت جدید ازبکستان و سرکوب مخالفان توسط این دولت به زندان انداخته شد.

در همین راستا استو استوردلو، کارشناس حقوق بشر با اشاره به خبر آزادی این فعال سیاسی در بیانیه ای اعلام کرد: این 21 سال برای این زندانی سیاسی و خانواده اش جهنمی بود که نباید آن را تجربه می کردند.

وی در ادامه از دولت ازبکستان خواست که تحقیقات جدیدی را درباره اتهامات وارده به این زندانی سیاسی 63 ساله انجام دهد و دیگر زندانیان سیاسی را آزاد کند.

این زندانی سیاسی در 18 سپتامبر سال 1994 بازداشت شد و در ابتدا دادگاه وی را به 9 سال حبس به اتهام تلاش برای سرنگونی دولت ازبکستان محکوم کرد اما سپس این مدت زمان به اتهام نقض قوانین زندان تمدید شد.

در کشورهای استقلال یافته آسیای مرکزی پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی رهبران برخی کشورها از زمان استقلال در قدرت باقی مانده اند که می توان به اسلام کریمف در ازبکستان و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادی زندانی سیاسی ازبکی بعد از 21 سال

آزادی زندانی سیاسی ازبکی بعد از 21 سال