مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 آبان 1394 ساعت 21:352015-11-13پزشكي

سرطان ریه در کشور رو به افزایش است


دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران، نسبت به افزایش ابتلا به سرطان ریه در کشور خبر داد و گفت: استعمال دخانیات از عوامل اصلی ابتلا به بسیاری بیماری هاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، دکتر محمدرضا مسجدی در سمینار روز جهانی دیابت که با هدف اولویت دادن به پیشگیری از دیابت در سالن اجتماعات بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار شد، اعلام کرد: در سال 2014 حدود 38 میلیون نفر در دنیا به علت بسیاری بیماری های غیر واگیر جان خود را از دست دادند که 4/3 درصد این آمار متعلق به کشورهای با درآمد متوسط و فقیر است.

گفتنی است کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز در این جدول گنجانده می شوند.

وی گفت: حدود 16 میلیون نفر از این نوع مرگ و میرها قبل از سن 70 سالگی اتفاق می افتد که 10 الی 15 سال فاصله تا سن کهنسالی یا همان قبل از سن پیشگیری، در جوانی جان خود را از دست می دهند.

مسجدی افزود: تاکنون 4 دسته بیماری را علت اصلی مرگ و میر اعلام کرده اند که بیماری های قلب و عروق ، سکته قلبی و مغزی نیز جزو همین دسته هستند.

همانطور که آگاهید سالانه بیش از 17 میلیون نفر به علت بیماری قلب و عروق، 2.

8 درصد به علت ابتلا به انواع سرطان ها، حدود 4 میلیون نفر به علت ابتلا به بیماری های تنفسی، بیش از یک میلیون نفر نیز به خاطر دیابت سالانه در جهان جان خود را از دست می دهند که این آمارها کشور غنی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرطان ریه در کشور رو به افزایش است

سرطان ریه در کشور رو به افزایش است