مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آبان 1394 ساعت 20:202015-11-14سياسي

تعیین مصادیق جرم سیاسی


نائب رییس کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس با بیان اینکه احتمال مسکوت ماندن طرح جرم سیاسی درصحن مجلس وجود دارد، گفت: تعریف جرم سیاسی در طرح کمیسیون قضایی مصداقی بوده و همه اهداف طراحان به دست نیامده است.

سید حمیدرضا طباطبایی نایینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره طرح جرم سیاسی و اصلاحات صورت گرفته در آن، گفت: تاکنون برای جرم سیاسی در کشور در قوانین عادی تعریف مشخصی وجود نداشته و قانونگذار به این موضوع و مسائلی نظیر مجازات، اولویت ها و نحوه رسیدگی به جرم سیاسی نپرداخته است؛ به عنوان مثال جرائم مطبوعاتی همیشه در کنار جرم سیاسی دیده می شوند که البته برای جرائم مطبوعاتی نحوه رسیدگی به آن در قانون عادی مشخص شده به عبارتی رسیدگی به جرائم این چنینی با حضورهیات منصفه برگزار می شود اما درباره جرایم سیاسی این اتفاق نیفتاده است.

نماینده مردم نایین، خور و بیابانک درمجلس شورای اسلامی، افزود: البته در مجالس قبلی این اراده برای تعریف جرم سیاسی وجود داشت، اما متاسفانه محقق نشده است.

وی با بیان اینکه دراکثر کشورهای دنیا برای جرم سیاسی تعریف مشخصی وجود ندارد، تصریح کرد: واقعیت آن است که حکومت ها تمایل ندارند با تعریف جرم سیاسی محدودیت هایی برای خود ایجاد کنند، چون به دنبال تعریف جرم سیاسی الزاماتی دررسیدگی به این جرائم برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعیین مصادیق جرم سیاسی

تعیین مصادیق جرم سیاسی