مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 آبان 1394 ساعت 16:002015-11-15اقتصادي

صادرات 24 هزار تن پسته در مهر و آبان سال جاری


عضو هیات مدیره انجمن پسته ایران گفت: 24 هزار تن پسته در مهر و آبان امسال از ایران به اروپا و سایر کشورها صادر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، "سید محمود ابطحی" ظهر یکشنبه در ستاد پسته شهرستان رفسنجان اظهار کرد: امسال 100 هزار تن پسته تر، معادل 34 هزار تن پسته خشک از 80 هزار هکتار سطح زیر کشت در شهرستان رفسنجان برداشت شده است.

عضو هیات مدیره انجمن پسته ایران افزود: 500 نفر در اقتصاد پسته ایران واسطه هستند که با ارتباطات خود و شناختی که از بازار خارج دارند سالانه بین 40 تا 50 هزار تن پسته در کشور را مدیریت و خریداری می کنند.

وی با اشاره به اینکه این واسطه ها زمانی که قیمت پایین باشد مقاومت کرده و محصول را براحتی به خارج نمی فروشند، تأکید کرد: اگر می خواهید هلدینگ مالی ایجاد کنید بهتر است همین واسطه ها را تقویت کنید زیرا شانسی برای اقتصاد پسته کشور است.

عضو هیات مدیره انجمن پسته ایران تصریح کرد: پسته ای که از ایران به اروپا می رود نباید آلودگی داشته باشد و در حال حاضر سه شرکت در ایران توانایی ارسال پسته سالم به اروپا را دارند.

ابطحی با بیان این مطلب که باید آنچه را متقاضی درخواست کند عرضه کرد تا بازار صادرات رونق بگیرد، ابراز کرد: هرچه بسته بندی پسته تقویت شود برای ما ارزش افزوده دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 24 هزار تن پسته در مهر و آبان سال جاری

صادرات 24 هزار تن پسته در مهر و آبان سال جاری