مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 آبان 1394 ساعت 10:102015-11-16بين الملل

دانمارک بمباران مواضع داعش در سوریه را خواستار شد


وزیر امور خارجه دانمارک به دنبال حملات تروریستی در پاریس تاکید کرد: جنگنده های دانمارک که اوایل سال جاری میلادی در عراق در حال فعالیت بوده و سال آتی میلادی نیز مجددا به درگیری ها باز می گردند، - باید اجازه بمباران مواضع داعش در سوریه را نیز داشته باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دانمارک در سال 2014 میلادی هفت جنگنده اف- 16 در اختیار ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا قرار داد و در سپتامبر سال جاری میلادی به منظور استراحت پرسنل و اقدامات مربوط به حفظ و نگهداری این جت ها نیروها و تجهیزات خود را از این ائتلاف خارج کرد.

"کریستین ینسن"، وزیر امور خارجه دانمارک گفت: ما باید هرچه سریعتر جنگنده های اف- 16 دانمارک را به درگیری ها در عراق و سوریه بازگردانیم.

دولت دانمارک امیدوار است که این جت ها با اختیارات بیشتر به میدان نبرد بازگردند و بتوانند مواضع داعش را هرجایی که هستند حتی در سوریه بمباران کنند.

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه دانمارک ضمن تایید این اظهارات گفت: تصمیم گسترش اختیارات جنگنده دانمارک برای بمباران داعش در سوریه باید به تصویب پارلمان دربیاید.

با این حال مشارکت دانمارک در ائتلاف بین المللی ضد داعش مناقشه آمیز نبوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانمارک بمباران مواضع داعش در سوریه را خواستار شد

دانمارک بمباران مواضع داعش در سوریه را خواستار شد