مطالب مرتبط:
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 آبان 1394 ساعت 16:312015-11-18اجتماعي

نایب رییس بانوان هیئت کوهنوردی استان اصفهان مطرح کرد اجرای برنامه حفاظت از محیط زیست کلیمانجارو در کوه های اصفهان

نایب رییس بانوان هیئت کوهنوردی استان اصفهان گفت: با برداشت از نتایج سفر به کلیمانجارو، تصمیم گرفته ایم با هماهنگی هیئت کوهنوردی و محیط زیست، - صغری حسنی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: قله کلیمانجارو عروس قله های دنیا و یکی از قلل هفتگانه جهان بوده که با ارتفاع نزدیک به 6000 متر از سطح دریا از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به همین دلیل صعود به این قله را در رأس برنامه های خود قرار دادیم.

وی افزود: شرکت های مربوطه این قله زیبا را از نظر محیط زیست و امکانات برای کوهنوردان در حد عالی تدارک دیده بودند به طوری که ما آنچه را که با چشم خود دیدیم با آنچه که از قبل از وصفش شنیده بودیم، بسیار فراتر بود.

این مسئول تصریح کرد: نظم خاصی در کوه پیمایی حکمفرما بود به طوری که به منظور جلوگیری از آلودگی محیط زیست به کوهنوردان اجازه به همراه داشتن بطری های آب معدنی داده نمی شد و خودشان آب مصرفی کوهنوردان را تأمین می کردند یا آن ها را در استفاده از بطری های مخصوص کوهنوردی مجاز کرده بودند.

وی خاطر نشان کرد: ما روزانه 1000 متر به 1000 متر؛ ارتفاع زیاد می کردیم و با توجه به اینکه مسئولان شرکت مربوطه از قبل به ما گفته بودند که روز اول 1000 متر ارتفاع را در سه ساعت طی می کنید، دقیقا همین اتفاق افتاد و ما روز اول 1000 متر ارتفاع را در سه ساعت