مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 آبان 1394 ساعت 12:302015-11-21دانش

37 هزار مقاله علمی ایرانی حاصل مشارکت بین المللی است


بررسی آمار مقالات نمایه شده از سوی محققان ایرانی در پایگاه های استنادی موسسه تامسون رویترز نشان می دهد از 176 هزار و 691 مقاله نمایه شده این محققان طی سالهای 1968 تاکنون بیش از 36 هزار و 879 مقاله حاصل مشارکت بین المللی بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار علمی ایسنا، الهام اعرابی، دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اطلاعات دانشگاه شهید بهشتی در پژوهشی که یافته های آن روز پنج شنبه در هشتمین کنگره پیشگامان پیشرفت ارائه شد، شبکه های هم تالیفی بین المللی پژوهشگران ایرانی را در همه حوزه های موضوعی در یک بازه زمانی بلندمدت 113 ساله (1900 تا 2013) مورد بررسی قرار داده است.

بدین منظور کل مقالات نمایه شده توسط پژوهشگران ایرانی در پایگاه web of science بررسی شده تا تصویر دقیقی از وضعیت مشارکت علمی بین المللی ایران با سایر کشورها و سهم ایرانیان در تولید علم جهانی ترسیم شود.

به گفته اعرابی، اهمیت این تحقیق در عدم محدودیت زمانی، موضوعی و موسسه یی بررسی تولیدات علمی ایرانی و ترسیم شبکه های مشارکت بین المللی محققان ایرانی در بازه های زمانی مختلف و بررسی ویژگی ها و تحولات این شبکه ها با استفاده از شاخص های مختلف تحلیل شبکه های اجتماعی است که برای نخستین بار صوت گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

37 هزار مقاله علمی ایرانی حاصل مشارکت بین المللی است

37 هزار مقاله علمی ایرانی حاصل مشارکت بین المللی است