مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 آذر 1394 ساعت 11:462015-11-22اقتصادي

قاچاق طلا از 5 کشور به ایران/ طلای ترک در صدر طلاهای قاچاق


رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا ضمن گلایه از بالا بودن میزان قاچاق طلا به کشور، گفت: واردات مصنوعات طلا به کشور ممنوع است اما اکنون از پنج کشور ترکیه، - تایلند، هند، هنگ کنگ و ایتالیا، مصنوعات طلا به صورت قاچاق وارد می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو "؛ عبادالله محمدولی با بیان اینکه کشور ترکیه در بحث واردات مصنوعات طلا به کشور ما در رتبه های اول قرار دارد، اظهار کرد: البته با توجه به این که ورود مصنوعات طلا به کشور ممنوع است، این واردات به صورت قاچاق صورت می گیرد و بعد از کشور ترکیه شاهد وارداتی از کشورهای تایلند، هند، هنگ کنگ و ایتالیا هستیم که البته همه این واردات به صورت غیرقانونی انجام می شود.

ظرفیت ارزآوری 18 میلیارد دلاری طلا وی در عین حال بیان کرد: اگر مشکلات و تهدید ها فرصت دهند می توانیم علاوه بر پاسخگویی به نیاز داخل، صادرات هم داشته باشیم که البته در این میان کشور ترکیه یکی از بازارهای هدف ما محسوب می شود، چون ترکیه تولید اتش به صورت مکانیزه و ماشینی است و تنوع مدل های آنها به نسبت کشور ما محدود است ولی کشور ما در این زمینه توانایی بسیار بالایی دارد.

محمدولی اظهار کرد: اگر بتوانیم فقط پنج درصد از گردش اقتصادی طلا و جواهر را در دنیا به خود اختصاص دهیم، سالانه می توانیم حدود 18 میلیارد دل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاچاق طلا از 5 کشور به ایران/ طلای ترک در صدر طلاهای قاچاق

قاچاق طلا از 5 کشور به ایران/ طلای ترک در صدر طلاهای قاچاق