مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 آذر 1394 ساعت 15:012015-11-22پزشكي

قند، شکر و نوشابه ها در رشد کودکان و نوجوانان اختلال ایجاد می کنند


قند و شکر, شیرینی های قنادی, نوشابه های و هر ماده غذایی که دارای قندهای شیمیایی است, در رشد کودکان و نوجوانان اختلال ایجاد می کند, چرا که کروم بدن که نوعی ماده معدنی است, را از بین می برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم", سید حسن ضیایی درباره تدابیر رشد کودکان اظهار داشت: والدین کودکان را باید از مصرف برخی از مواد غذایی که مانع رشد آنها می شود, منع کنند.

به گفته وی قند و شکر, شیرینی های قنادی, نوشابه ها و هر ماده غذایی که دارای قندهای شیمیایی است, در رشد کودکان و نوجوانان اختلال ایجاد می کند, چرا که کروم بدن که نوعی ماده معدنی است, را از بین می برد.

این محقق طب اسلامی افزود: نوشابه ها سرشار از مواد مضر است چرا که دارای قندهای شیمیایی, اسانس و رنگ های مصنوعی است که در جذب کلسیم و فسفر اختلال ایجاد می کند.

مصرف موادغذایی حاوی قندهای شیمیایی خون را ترش و اسیدی می کند ضیایی افزود: مصرف موادغذایی حاوی قندهای شیمیایی خون را ترش و اسیدی می کند و اسید اوریک خون را افرایش می دهد، همچنین از دیدگاه طب سنتی بلغم خون را نیز افزایش می دهد.

وی بیان داشت: مصرف موادغذایی حاوی قندهای شیمیایی حتی مصرف خود قند و شکر بیش از حد موجب بروز اختلال هورمونی غدد قدامی مغز شده و موجب کم کاری و نارسایی تیرویید می شود که همی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قند، شکر و نوشابه ها در رشد کودکان و نوجوانان اختلال ایجاد می کنند

قند، شکر و نوشابه ها در رشد کودکان و نوجوانان اختلال ایجاد می کنند