مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 آذر 1394 ساعت 13:362015-11-24اقتصادي

لزوم فرهنگ سازی برای نهادینه کردن طرح «امین موقت»


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی بر لزوم فرهنگ سازی برای نهادینه کردن طرح امین موقت ( نگهداری از کودکان بدسرپرست توسط خانواده ها) تاکید کرد.

- حبیب الله مسعودی فرید در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم"، اظهار داشت: موانع قانون فرزندخواندگی مصوب سال 53 تا حدود زیادی برطرف شده و خانواده های پشت نوبت می توانند در این خصوص اقدام کنند.

وی ادامه داد: نمونه ای از این تغییرات پذیرش کودکان تا 16 سال به جای 12 سال، پذیرش فرزند توسط دختران مجرد بالای 30 سال و حذف شرط به نام زدن ملک برای کودک است که البته منوط به را قاضی شده است یعنی در صورت صلاحدید قاضی الزامی به این مورد نیست.

به طور کلی تمام موارد با حکم قاضی انجام می شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی همچنین گفت: بجز فرزندخواندگی به صورت دائمی، طرح امین موقت نیز هست که البته به صورت موقتی است و اگر بر اساس حکم قاضی والدین اصلی کودک از سرپرستی وی سلب شوند کودک می تواند به صورت دائم در خانواده جدید بماند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به ازای هر کودک در مراکز بهزیستی هفت خانواده متقاضی پذیرش هستند، افزود: در حال حاضر نوزاد بیش از سه ماه در مراکز نیست چرا که بعد از تست کودک از لحاظ جسمی به خانواده های متقاضی سپرده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم فرهنگ سازی برای نهادینه کردن طرح «امین موقت»

لزوم فرهنگ سازی برای نهادینه کردن طرح «امین موقت»