مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 آذر 1394 ساعت 08:552015-11-28سياسي

جهنم «مروارید» برای صدام


به دلیل فراوانی نبردهای زمینی دوران دفاع مقدس که توسط رزمندگان انجام شده است تا کنون توجه چندانی به معرفی و تشریح نبردهای دریایی جنگ تحمیلی نشده و دلاوری ها پرسنل نیروی دریایی مغفول مانده است.

- این درحالیست که سفید جامگان نیروی دریایی ارتش در شصت و هشتمین روز از آغاز جنگ توانستند نیروی دریایی عراق را تا پایان جنگ مهار کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس فرهنگ حماسه ایسنا، جنگ دریایی یکی از عوامل و زمینه های مؤثر در شکل گیری نتیجه جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بود و آب های خلیج فارس از ابتدای آغاز جنگ، محل درگیری و عرصه ای برای محدود کردن توانمندی های دشمن و نابود کردن نیروهای آن در دریا و سواحل خلیج فارس به شمار می آمد.

برای همین در جنگ دریایی، هر دو سوی جنگ کوشیدند هدف ها و توانمندی های طرف مقابل را در عرصه دریا سواحل آن مورد حمله قرار داده، از بین ببرند.

در همین راستا سردار حسین علایی بنیان گذار نیروی دریایی سپاه توضیح می دهد: عراق در مرحله نخست تلاش کرد با انهدام تأسیسات دریایی دو بندر مهم خرمشهر و آبادان و مسدود ساختن اروندرود و تسلط بر آن، امکان استفاده ایران از این دو بندر را از بین ببرد.

در مرحله دوم هدف خود را به بنادر دیگر ایران در مناطق شمالی خلیج فارس مثل بندر امام خمینی، بندر ماه شهر که در خورموسی واقع هستند، گسترش داد و سعی کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهنم «مروارید» برای صدام

جهنم «مروارید» برای صدام