مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آذر 1394 ساعت 17:002015-12-05سياسي

کارشناس مرکز بلفر: آژانس در اجرای برجام از همه حقوق خود استفاده کند


یکی از کارشناسان برجسته مرکز بلفر در واکنش به ارزیابی نهایی آژانس درباره ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای ایران اظهاراتی مطرح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، متیو بان استاد دانشکده جان اف کندی و محقق طرح مدیریت اتم در مرکز علم و امور بین المللی بلفر درباره ارزیابی نهایی آژانس درباره ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای ایران در گذشته گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی دقیقا همان چیزی را تایید کردکه بسیاری افراد پیش تر می دانستند.

مجموعه ای از فعالیت های مرتبط با تولید یک وسیله انفجاری هسته ای در ایران قبل از پایان سال دو هزارو سه انجام شده است و برخی فعالیت ها نیز بعد از این سال ادامه داشته است .

درحالی که این گزارش جدید برخی جزییات جذابی را ارائه می کند که پیشتر مشخص نبود، اما این گزارش تصویر کلی چالش هسته ای ایران را تغییر نمی دهد.

اگر هم موردی باشد، مدرک مندرج در این گزارش درباره تلاش تسلیحات هسته ای گذشته ایران، مجددا اهمیت محدودیت های ناچیز برجام را بر توانمندی تولید مواد هسته ای ایران، الزامات این کشور برای افزایش راستی آزمایی (فرای پروتکل الحاقی حداقل برای یک دهه) و ممنوعیت بی سابقه در زمینه فعالیت های تسلیحاتی تاکید می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناس مرکز بلفر: آژانس در اجرای برجام از همه حقوق خود استفاده کند

کارشناس مرکز بلفر: آژانس در اجرای برجام از همه حقوق خود استفاده کند