مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آذر 1394 ساعت 09:052015-12-06اقتصادي

برابر قانون، کارت بازرگانی غیر قابل واگذاری است


تهران / خبرگزاری صدا و سیما/ اقتصادی 1394/09/15 براساس آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات ؛ دارندگان کارت بازرگانی حق واگذاری آن به غیر برای استفاده از مزایای آن را ندارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشاتا ؛ از آنجا که کارت بازرگانی مجوز فعالیت تجارت خارجی است و قانونگذار برای دارندگان آن حقوق و وظایفی را قائل شده است که باید شخصاً از آن استفاده کند، واگذاری اختیارات و یا استفاده از منافع آن به هر صورت، پیگرد قانونی را به همراه خواهد داشت.

در صورتی که پس از صدور کارت، برای وزارت صنعت، معدن و تجارت مشخص شود که دارنده کارت، یک یا چند شرط از شرایط دریافت کارت را ندارد یا پس از صدور، فاقد شرط مذکور گردد، ضمن ابطال کارت، با برخورد قانونی با صاحب کارت و کالا مواجه خواهند شد که این مهم باید مورد توجه فعالان حوزه تجارت، تجار و بازرگانان، تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل قرار گیرد.

صاحبان کارت باید از هر گونه واگذاری حق استفاده از مزایای کارت به غیر جداً خودداری کنند و متقاضیان واردات کالا در ابعاد تجاری یا غیر تجاری ضمن رجوع به قانون مقررات صادرات و واردات و آیین نامه های مربوطه، از رجوع به سایرین جهت استفاده از اختیارات صاحب کارت بازرگانی در تامین کالای مورد نیاز خودداری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برابر قانون، کارت بازرگانی غیر قابل واگذاری است

برابر قانون، کارت بازرگانی غیر قابل واگذاری است