مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آذر 1394 ساعت 12:302015-12-06بين الملل

ساکنان اطراف یک نیروگاه هسته ای ژاپن خواستار تعطیلی آن شدند


این راکتورها نقش کلیدی در سیاست های بازیافت سوخت هسته ای در ژاپن ایفا می کند که با بازیافت سوخت مصرف شده، «پلوتونیم» به دست می آید.

- " این راکتورها نقش کلیدی در سیاست های بازیافت سوخت هسته ای در ژاپن ایفا می کند که با بازیافت سوخت مصرف شده، پلوتونیم به دست می آید.

خبرگزاری رسمی ژاپن - کیودو - روزشنبه به نقل از منابع آگاه نوشت که ساکنان اطراف یک مرکزهسته ای در شمال ژاپن از دادگاهی در توکیو خواستار صدور رای تعطیلی این مرکز شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، کیودو نوشت که درخواست ساکنان اطراف مرکز هسته ای مونجو در استان فوکویی در شمال ژاپن سه شنبه گذشته تسلیم دادگاه شده است و درخواست کنندگان به دلیل وجود مشکلات امنیتی در این مرکز هسته ای تقاضای تعطیلی آن را کرده اند.

رسانه رسمی ژاپن به نقل از منابع آگاه، نوشت: این درخواست همزمان با بیستمین سالگرد حادثه نشت سدیم از این راکتور به دادگاه ارایه شد و احتمال می رود تا اواخر ماه جاری میلادی در دادگاه منطقه ای توکیو مطرح شود.

استان فوکویی در شمال ژاپن و در جزیره هونشو واقع است و بیش از 800 هزار نفر جمعیت دارد.

مسئولان ساماندهی هسته ای ژاپن اخیرا درخواست تغییر نهاد متصدی راکتور هسته ای مونجو را به دلیل سهل انگاری های امنیتی در آن مطرح کرده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساکنان اطراف یک نیروگاه هسته ای ژاپن خواستار تعطیلی آن شدند

ساکنان اطراف یک نیروگاه هسته ای ژاپن خواستار تعطیلی آن شدند