مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آذر 1394 ساعت 07:352015-12-07بين الملل

رویترز/اختلاف بین تروریست های سوری به چالشی برای ترکیه و آمریکا تبدیل شده است


خبرگزاری رویترز در گزارشی از بیروت به قلم جان دیویسون و سلیمان الخالدی نوشت : درگیریها و جنگهای گروههای مورد حمایت آمریکا یا همپیمانان آن در شمال سوریه نشان می دهد این گروهها با مشکلاتی برای جذب نیرو برای مقابله با سازمان (تکفیری صهیونیستی) داعش مواجهند.

این گروهها پیش از آنکه روز پنجشنبه به توافق شکننده آتش بس برسند درحالی با هم درگیر بودند که سازمان داعش به طرف شهر اعزاز در نقطه محوری درگیریها نزدیک مرز ترکیه پیش می رفت.

این ستیزه جویان (تروریست ها) بخشی از ائتلاف جدیدی به شمار می آیند که آمریکا از آنها حمایت می کند و گروههای کرد قدرتمندی را شامل می شود که واشنگتن اخیرا کمکهای نظامی برای مقابله با داعش برای آنها ارسال کرده است.

اما دشمنان آنها در طرف دیگر ، افراد مسلحی هستند که به نظر می رسد مورد حمایت ترکیه قرار دارند و همچنین کمکهایی از طرف برنامه کمکهای مورد حمایت آمریکا دریافت می کنند.

با وجود آتش بسی که پس از دست کم یک هفته درگیری شدید بین این گروهها به دست آمد به نظر نمی رسد دو طرف دستاوردهای زیادی کسب کرده باشند و هنوز بی اعتمادی بین دو طرف وجود دارد چرا که هر کدام دیگری را به آغاز جنگ متهم می کند و می گوید پیش بینی می کنند بار دیگر مورد حمله قرار خواهند گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویترز/اختلاف بین تروریست های سوری به چالشی برای ترکیه و آمریکا تبدیل شده است

رویترز/اختلاف بین تروریست های سوری به چالشی برای ترکیه و آمریکا تبدیل شده است