مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آذر 1394 ساعت 00:152015-12-07بين الملل

العالم: دستور حذف 80 عنوان کتاب دینی از مدارس عربستان


رسانه های سعودی از صدور بخشنامه وزارت آموزش و پرورش عربستان در خصوص حذف حدود 80 عنوان کتاب دینی و مذهبی از کتابخانه های مدارس این کشور خبر دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمونیتورینگ خبرگزاری صداوسیما و به نقل از بخش فارسی پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت آموزش و پرورش عربستان به تازگی بخشنامه ای به تمامی مدارس این کشور فرستاده و حذف شمار زیادی از کتاب های تألیف شده توسط نویسندگان وابسته به اخوان المسلمین یا بنیانگذاران تفکر اخوانی و در رأس آنها حسن البنا، سید قطب و یوسف قرضاوی را از کتابخانه های مدارس خواستار شده است.

این پایگاه خبری نوشت: برخی دیگر از نویسندگانی که تألیفات آنها از مدارس عربستان حذف شده عبارتند از أبو الأعلی مودودی، مالک بن نبی، عبدالقادر عوده، مصطفی السباعی، أنور الجندی و حسن الترابی.

محافل به اصطلاح دینی عربستان مدعی هستند که این کتاب ها، رواج دهنده خشونت و تروریسم است و مبلغان وهابیت ادعا می کنند که این کتاب ها آکنده از بدعت ها و شبهه هایی است که با فکر وهابی سلفی که مورد حمایت قاطع حاکمان آل سعود قرار دارد در تعارض است.

پایگاه خبری العالم افزود: ادعای مبلغان وهابی در حالی مطرح می شود که مبنا و اساس همه بدعت ها و شبهه های پدیدآورنده تروریسم و افراطی گری، نوشته ها و افکار منحرف بنیانگذاران اصلی تفکر استعماری وهابیت ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

العالم: دستور حذف 80 عنوان کتاب دینی از مدارس عربستان

العالم: دستور حذف 80 عنوان کتاب دینی از مدارس عربستان