مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آذر 1394 ساعت 14:352015-12-16بين الملل

کاهش اعدام ها در آمریکا


یک پایگاه اینترنتی آمریکایی گزارش داد در سال 2015 کمترین میزان مجرمین در آمریکا به نسبت هر سال دیگری از دهه 1970 تاکنون به اعدام محکوم شده اند و این یک اتفاق تاریخی محسوب می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه هافینگتون پست، برخی ایالتهای آمریکا نظیر پنسیلوانیا، نبراسکا و کنتیکات به طور غیر رسمی مجازات اعدام را معلق کرده یا کاملا آن را از قوانینشان کنار گذاشته اند اما برخی ایالتها نظیر تگزاس و اوکلاهما همچنان تلاش دارند تا اتاقهای اعدام خود را فعال نگه دارند.

در سال 2015 نرخ اعدامها در آمریکا در مجموع نسبت به حدود دو دهه گذشته به کمترین سطح خود رسید.

همچنین از زمانی که دادگاه عالی این کشور در دهه 1970 اعلام کرد بسیاری از نظامهای صدور حکم اعدام ایالات این کشور بیرحمانه و غیر عادی هستند و از سال 1972 تا 1976 مجازات اعدام را در این کشور لغو کرد، سال 2015 سالی بوده که در آن کمترین میزان مجرمین در آمریکا به اعدام محکوم شدند.

رابرت دانهام، مدیر اجرایی مرکز اطلاع رسانی مجازات اعدام در آمریکا که گزارشی درباره اعدامهای این کشور به مناسبت نزدیک شدن پایان سال جاری میلادی نوشته و امروز(چهارشنبه) منتشر شد، می گوید: سال 2015 یک سال تاریخی از چند جنبه بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش اعدام ها در آمریکا

کاهش اعدام ها در آمریکا