مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آذر 1394 ساعت 16:062015-12-16دانش

ارتقای رتبه تولید علم ایران در پایگاه اسکوپوس


عضو هیات علمی دانشگاه کاشان از ارتقای رتبه تولید علم ایران در پایگاه اسکوپوس از 48 به 16 و در پایگاه ISI از 49 به 17 از سال 2000 تا 2015 خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو"، سید علیرضا اشرفی، مدیر گروه نانو دانشگاه کاشان در مراسم روز پژوهش در سالن دکتر محمد قریب دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با بیان اینکه علم در دنیا با نظام های استنادی مختلفی از جمله ISI ،Scopus ،ISCسنحیده می شود، گفت: شاهد رشد تولید علم در ایران در این پایگاه های استنادی در سال های 2000 تا 2015 در خاورمیانه، جهان اسلام و بین المللی هستیم.

وی افزود: رتبه ایران در تولید علم در جهان اسلام در پایگاه های استنادی ISI و Scopus از سال 2000 تا 2015، از چهار به یک ارتقاء یافته است.

اشرفی، با اشاره به رشد سهم تولید علم ایران از کل تولیدات علم دنیا، تصریح کرد: ایران بر اساس چاپ مقاله در ژورنال رتبه 16 را در کل دنیا دارد ولی شرکت اساتید در کنگره های داخلی و خارجی کمرنگ شده است.

وی، با اشاره به تفاوت علم با ژورنالسیم بیان داشت: در کشورهای پیشرفته، علم پنهانی وجود دارد که در ژورنال ها درج نمی شود.

لازم به ذکر است، سید علیرضا اشرفی دارای دکترای ریاضی محض، عضو هیات علمی دانشگاه کاشان و جزء یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقای رتبه تولید علم ایران در پایگاه اسکوپوس

ارتقای رتبه تولید علم ایران در پایگاه اسکوپوس