مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آذر 1394 ساعت 12:112015-12-21اقتصادي

درخواست 40 دانشگاه برای تخصیص 2 میلیارد دلار اعتبار از صندوق ارزی


حدود 40 دانشگاه درخواست دادندکه اعتباری حدود دو میلیارد دلار از صندوق ارزی به تجهیز آزمایشگاه های کشور داده شود.

- وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو درباره تخصیص بودجه پژوهشی سال 94 گفت: بودجه سال 94 در حوزه پژوهش با افزایش میانگین حدود 25 درصد نسبت به سال 93 بوده و تا الان خوشبختانه تخصیص بودجه پژوهشی به خوبی انجام شده که امیدواریم تا آخر سال هم همین گونه باشد.

وی افزود: واقعیت این است که نیازها و مشکلات و هزینه ها بسیاری برای پژوهش وجود دارد که حتی این افزایش بودجه هم کفاف نمی دهد.

معاون پژوهشی وزارت علوم تاکید کرد: انتظار ما این است که برای سال 95 بودجه ارزی مناسب در نظر گرفته شود و درخواست حدود 40 دانشگاه همین قضیه بوده که اعتباری حدود دو میلیارد دلار از صندوق ارزی به تجهیز آزمایشگاه های کشور داده شود.

وی در ادامه اظهار داشت: امیدواریم که دولت به این درخواست پاسخ بدهد و وقتی 40 دانشگاه این درخواست را مطرح کردند معنی اش این است که باید هم از لحاظ ارزی و ریالی توجه به پژوهش داشته باشیم.

احمدی در پایان خاطر نشان کرد: هنوز بودجه سال 95 مشخص نشده ولی سازمان برنامه و بودجه به استناد سخنان مقام معظم رهبری و تاکید بر شتاب علمی و سهم پژوهش از GDP که باید به دو درصد برسد بودجه پژوهشی را مشخص ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست 40 دانشگاه برای تخصیص 2 میلیارد دلار اعتبار از صندوق ارزی

درخواست 40 دانشگاه برای تخصیص 2 میلیارد دلار اعتبار از صندوق ارزی