مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 دی 1394 ساعت 11:412015-12-22سياسي

خبرگان؛ عرصه تجلی مردمسالاری دینی/ نگاهی به 4 دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری


امام راحل و مقام معظم رهبری نیز بارها و در مناسبت های مختلف اهمیت این نهاد را یادآور شده و مجلس خبرگان را دارای ریشه الهی و اثبات کننده ولایت عنوان و حفظ و صیانت از دولت اسلامی را منوط به نظارت فقیه و ولایت فقیه قلمداد کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه احزاب "، استارت فعالیت های مرتبط با پنجمین مجلس خبرگان رهبری از روزهای پیش خورده است و طی آن داوطلبان شرکت در این مجلس با حضور در فرمانداری ها و وزارت کشور اقدام به ثبت نام می کنند تا شرایطشان توسط شورای نگهبان بررسی و در صورت احراز تایید وارد این رقابت شوند.

انتخاباتی که طی آن 99 نماینده ـ که تعداد آنها نسبت به دوه های قبل بیشتر شده است ـ با استناد به اصول 107، 108 و 111 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به مدت هشت سال در کسوت خبرگان به فعالیت می پردازند و وظایف مهم انتخاب رهبر، نظارت بر فعالیت های رهبری و همچنین برکناری رهبر در صورت انحراف از شرایط لازم را عهده دار هستند؛ موضوعی که به نظر می رسد در بیان اهمیت انتخابات مجلس خبرگان و فقهای فعال در آن کافی است.

امام راحل و مقام معظم رهبری نیز بارها و در مناسبت های مختلف اهمیت این نهاد را یادآور شده و مجلس خبرگان را دارای ریشه الهی و اثبات کننده ولایت عنوان و حفظ و صیانت از دولت اسلامی را منوط به نظارت فقیه و ولایت فقیه قلمداد کرده ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبرگان؛ عرصه تجلی مردمسالاری دینی/ نگاهی به 4 دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری

خبرگان؛ عرصه تجلی مردمسالاری دینی/ نگاهی به 4 دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری