مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 دی 1394 ساعت 15:002015-12-27دانش

معاون وزیر علوم: دانشجویانی که برخلاف قانون اخراج شده اند درخواست تجدیدنظر دهند


در واقع این منشور برای آن تدوین شده که ادبیات قانونمندی را در دانشگاهها تسری داده و دانشجویان را به وکیل خود تبدیل کرده و از تعرض به حقوق آنها جلوگیری شود.

- معاون فرهنگی وزیر علوم درباره دانشجویان اخراج شده و ستاره دار گفت: مبنای کار دولت یازدهم این است که چنانچه دانشجویی طبق قانون شورایعالی انقلاب فرهنگی حق ورود به دانشگاه را ندارد این حکم به طور صریح ابلاغ شده و در غیر این صورت باید به دانشگاه برگردد.

سید ضیاء هاشمی در گفت و گو با ایرنا افزود: در فصل 6 منشور حقوق دانَشجویی که به حقوق انضباطی دانشجویان می پردازد، به صراحت آمده است که دانشجو حق اطلاع از اتهام، دادرسی عادلانه و سریع، دفاع از خود، آگاه شدن از حکم صادره و حق تجدیدنظرخواهی دارد.

وی اضافه کرد: در واقع این منشور برای آن تدوین شده که ادبیات قانونمندی را در دانشگاهها تسری داده و دانشجویان را به وکیل خود تبدیل کرده و از تعرض به حقوق آنها جلوگیری شود.

هاشمی تصریح کرد: دانشجو حق دارد پس از اعلام هر حکمی از جمله اخراج از دانشگاه، نسبت به آن اعتراض کرده و درخواست تجدید نظر کند که البته با توجه به نوع اتهام، مراجع تجدید نظر خواهی متفاوت است ولی در نهایت باز هم می تواند در دیوان عدالت اداری نسبت به احکام قطعی شده، اعتراض کرده و درخواست تجدید نظر کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون وزیر علوم: دانشجویانی که برخلاف قانون اخراج شده اند درخواست تجدیدنظر دهند

معاون وزیر علوم: دانشجویانی که برخلاف قانون اخراج شده اند درخواست تجدیدنظر دهند