مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 دی 1394 ساعت 14:102016-01-04بين الملل

تاسیسات هسته ای آمریکا فاجعه پیش رونده خاموش


زمانی که آمریکایی ها به سلاح هسته ای فکر می کنند، با این تفکر که فاجعه هسته ای بزرگی نسبت به حیات بشر از سال 1945 رخ نداده است، خود را دلداری می دهند؛ - اما در واقعیت فاجعه مرتبط با سلاح های هسته ای با سطوح شوکه کننده از تلفات در بین آمریکاییان رخ داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، به نقل از روزنامه هافینگتن پست، این نکته در مطالعات تازه منتشر شده تیم تحقیقاتی خبرنگاران در مک کلاچی نیوز به تایید رسیده است.

آن ها با بررسی میلیون ها اسناد دولتی و انجام مصاحبه های گوناگون گسترده به این نتیجه رسیدند که استخدام افراد در تاسیسات سلاح هسته ای کشور از سال 1945 منجر به آلوده شدن 107 هزار و 394 نفر از کارگران آمریکایی به سرطان و دیگر بیماری های وخیم شده است.

دولت تشخیص داده که از 53 هزار نفر از این افراد در محل کار خود در معرض تشعشعات رادیواکتیو قرار گرفته اند و تحت قوانین فدرالی 12 میلیاد دلار به عنوان غرامت در نظر گرفت.

33 هزار و 480 نفر از این کارگران مرده اند.

در حقیقت، کارگران تاسیسات سلاح هسته ای تنها بخش کوچکی از آمریکایی ها را تشکیل می دهند که زندگی شان از طریق آماده سازی برای جنگ هسته ای دچار آسیب شده است.

در گزارش سال 2002 وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده ذکر شد که بین سال 1951 و 1963 آزمایش های جوی سلاح های هسته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاسیسات هسته ای آمریکا فاجعه پیش رونده خاموش

تاسیسات هسته ای آمریکا فاجعه پیش رونده خاموش