مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 دی 1394 ساعت 03:002016-01-05پزشكي

از چلانو تا بمبیی؛ خون هایی که نادرند


پیدا کردنشان مانند یافتن مروارید است در دریا، اما اگر پیدا شوند هم نجات می یابند و هم نجات می دهند، هم زندگی می کنند و هم زندگی می بخشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سرویس سلامت ایسنا، تعدادشان در هر گروه شاید به تعداد انگشتان یک دست هم نرسد، اما می توانند در بزنگاه حساس یک جراحی یا در لحظه تولد یک نوزاد به کمک بشتابند.

می توانند با دادن عصاره کمیاب وجودشان فردی را دوباره حیات بخشند؛ آنها دارندگان گروه های خونی نادر هستند که شاید کمتر کسی درباره آنها بداند.

"چلانو"، "بمبیی"، "دافی منفی" و.

نام هایی است که بر گروه های خونی نادر می گذارند.

تا کنون 13 گروه خونی بسیار نادر در کشور شناسایی شده و افراد شناسایی شده در برخی از این گروه ها شاید به تعداد انگشتان دست هم نرسند.

به طور کلی در بانک اطلاعاتی خون های نادر حدود 1000 نفر با گروه خونی نادر ثبت شده اند که از این تعداد کمتر از 80 نفر دارای گروه خونی بسیار نادر هستند و سایرین گروه خونی نادر دارند.

برای آشنایی با گروه های خونی نادر و اقدامات سازمان انتقال خون ایران در این زمینه با دکتر مصطفی مقدم، مسئول طرح ملی خون های نادر و رییس آزمایشگاه ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون ایران به گفت وگو نشستیم که در پی می خوانید: مقدم با بیان اینکه برنامه ملی خون های نادر از پنج سال گذشته در س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از چلانو تا بمبیی؛ خون هایی که نادرند

از چلانو تا بمبیی؛ خون هایی که نادرند