مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 دی 1394 ساعت 18:212016-01-06بين الملل

حضور ایران در صحنه جهانی برای عربستان غیر قابل تحمل است


عربستان با حس طردشدگی و رانده شدگی از طرف آمریکا احساس می کند که با تبدیل شدن به یک متحدِ ثانویه برای واشنگتن، از جایگاه قبلی خود تنزل کرده است.

- گروه بین الملل و سیاست خارجی قرار داد، به تحلیل آخرین وضعیت منطقه خاورمیانه در پی اعدام شیخ النمر توسط عربستان و قطع روابط دیپلماتیک ریاض و تهران پرداخت.

گوله در یادداشت خود نوشته است:جنگ اقتصادی و برتری جویی در پشت پرده مذهب در پشت اختلاف نظرهای اعتقادی و مذهبی و خصومت آبا و اجدادی و غیر منطقی بین ایران و عربستان سعودی نوعی کشمکش، برتری جویی غرورآمیز و یک مبارزه اقتصادی نیز پنهان شده است.

کشورهای حوزه خلیج فارس و در رأس آنها عربستان سعودی هیچگاه توافق هسته ای ایران را مورد قبول قرار ندادند و در این مورد همچنان خشم و نارضایتی خود را نسبت به آمریکا حفظ کرده اند.

از طرف دیگر ضرورت ایجاب کرد که پادشاهی وهابی نه تنها مجبور به مبارزه بر علیه داعش شود بلکه ثابت کند که مبارزه با داعش خواست واقعی عربستان نیز بوده است، هرچند که خودش سرمایه گزار تاریخی داعش بوده است.

بنابراین عربستان عالوه بر مجازات های متعدد اعدام در آغاز سال جاری میلادی، مجبور شد ائتلافی قدرتمند از 34 را کشورتشکیل دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور ایران در صحنه جهانی برای عربستان غیر قابل تحمل است

حضور ایران در صحنه جهانی برای عربستان غیر قابل تحمل است