مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 دی 1394 ساعت 09:162016-01-09بين الملل

آل سعود و هراس از تشکیل حزب اللهی دیگر در خاک عربستان


عربستان سعودی هیچ توجیه شرعی و قانونی برای اعدام شیخ النمر نداشت اما او را در کنار سایر تروریست ها اعدام و طی بیانیه ای اعلام کرد که این افراد بخاطر اقدامات تروریستی اعدام شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبین الملل خبرگزاری تسنیم"، عربستان سعودی برای اجرای حکم اعدام شیخ "نمر باقر النمر" تاکنون دلیل شرعی و منطقی ارائه نداده است.

این روحانی برجسته شیعه عربستان در تاریخ 8 جولای 2012 دستگیر شد و دادگاه کیفری این کشور در تاریخ 15 اکتبر2014 حکم اعدام او را صادر کرد.

دادگاه عالی عربستان نیز در 25 اکتبر 2015 این حکم را تایید کرد.

علت صدور حکم اعدام شیخ نمر باقرالنمر هم خروج بر ولی امر و برانگیختن فتنه در کشور عنوان شده است.

با گذشت 3 سال از اینکه این روحانی برجسته شیعه در زندان بسر برد، مقامات ریاض می دانستند که صدور و اجرای چنین حکم باعث ایجاد مشکلاتی در داخل و خارج کشور می شود و ممکن است، آتش اختلافات مذهبی را در منطقه شعله ور سازد.

این موضوع به غیر از آن است که علل صدور حکم اعدام علیه شیخ النمر بطور کلی نادرست است چرا که خروج بر ولی امر شرعا و عرفا هنگامی صحیح است که بیعت نقض شده باشد یا اینکه فرد سلاح به دست بگیرد و خروج کند لذا اتهام خروج برکسی که بخاطر مسائل سیاسی به مخالفت می پردازد صحیح نیست زیرا او نظام را بطور کلی قبول دارد و از راه مسالمیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آل سعود و هراس از تشکیل حزب اللهی دیگر در خاک عربستان

آل سعود و هراس از تشکیل حزب اللهی دیگر در خاک عربستان