مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 دی 1394 ساعت 10:012016-01-09اقتصادي

رگ حیات صنعت خودروسازی چیست؟


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اشتغالزایی این صنعت تا حال حاضر موجب پایداری آن شده است و اگر این اشتغال وجود نداشت مدت ها پیش تعطیل می شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه رسانه های خبرگزاری تسنیم"،ابوذر ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: حدود یک الی دو دهه گذشته صنعت خودرو شاخص صنعت بود اما امروزه صنایع بزرگ تری جانشین آن شده است.

وی افزود: در خودرو ایمنی و کیفیت باید حرف اول را بزند و اگر از استانداردهای جهانی برخوردار نباشد نگرانی درجهت هزینه، حوادث و.

ایجاد خواهدکرد.

ندیمی با بیان اینکه یکی از عوامل کاهش قیمت افزایش بهره وری است، گفت: بهره وری در دنیا که تا 40 درصد هزینه را ایجاد می کند می تواند نقش بسزایی در این زمینه داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انحصاری بودن صنعت خودرو یکی از عوامل عدم پیشرفت آن است گفت: این امر سبب شده که بسیاری از خودروسازان بزرگ دنیا وارد کشور ما نشوند و درنتیجه رقابت واقعی شکل نگیرد.

وی به بالا بودن هزینه هایی همچون سود گمرکی اشاره کرد و افزود: تا زمانی که این هزینه ها کاهش نیابد این صنعت نمی تواند گام مثبتی در جهت رقابت پذیری بردارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رگ حیات صنعت خودروسازی چیست؟

رگ حیات صنعت خودروسازی چیست؟