مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 دی 1394 ساعت 17:302016-01-09بين الملل

اندونزی یک نماینده برای میانجی گری میان ایران و عربستان می فرستد


یک خبرگزاری اندونزیایی گزارش داد رییس جمهور این کشور قصد دارد هر چه فوری یک نماینده را برای میانجی گری میان ایران و عربستان به منظور کاهش تنش میان دو کشور درنظر بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری جاکارتا گلوب، جوکو ویدودو، رییس جمهور اندونزی به دنبال تعیین یک نماینده برای کمک به کاهش تنش های ایجاد شده میان ایران و عربستان سعودی است که در روزهای اخیر جهان اسلام را تحت تاثیر قرار داده است.

عربستان سعودی یک شنبه گذشته پس از آن که تعدادی از معترضان ایرانی علیه اعدام شیخ النمر مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع کرده بودند روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد.

این معترضان در انتقاد به اعدام این شیخ شیعه برجسته عربستانی دست به تجمع در مقابل سفارتخانه عربستان زدند که به بروز خساراتی به ساختمان سفارت منجر شد.

جوکو ویدودو روز جمعه گفت که ارسال یک میانجی برای کاهش تنش میان تهران و ریاض نشان دهنده این است که اندونزی تا چه حد در برابر این موضوع مهم احساس مسوولیت می کند.

وی افزود: ما می خواهیم با جدیت عمل کنیم.

اگر من با آن ها تماس برقرار کنم، قضیه متفاوت خواهد بود.

رییس جمهور اندونزی هم چنین گفت که به وزیر امور خارجه این کشور برای آماده کردن میانجی گران برای سفر به عربستان و ایران در هفته جار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اندونزی یک نماینده برای میانجی گری میان ایران و عربستان می فرستد

اندونزی یک نماینده برای میانجی گری میان ایران و عربستان می فرستد