مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 دی 1394 ساعت 09:252016-01-10سياسي

تاکید وزیر اسبق علوم بر ضرورت حفظ استقلال دانشگاه ها


وزیر اسبق علوم معتقد است گاهی در کشور ما سلیقه های فردی قوی تر از قانون عمل می کند؛ نمونه آن نیز همین قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه است که با وجود تصویب مجلس، - هشت سال متفاوت با آن عمل شده است؛ یعنی سلیقه های مسئولین اجرایی چیز دیگری بوده و متاسفانه نظارتی هم روی این مساله وجود ندارد.

دکتر جعفر توفیقی در گفت وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، در موضوعاتی همچون اهمیت استقلال دانشگاه ها، رکود یا رونق علمی در دولت یازدهم، توسعه آموزش عالی و اسلامی سازی علوم انسانی سخن گفت.

وزیر اسبق علوم با اشاره به انحلال هیات های امنای دانشگاه ها در جریان انقلاب فرهنگی گفت: در آن هنگام بنا به ضرورت های اوایل انقلاب، دوران تمرکزگرایی در مدیریت دانشگاه ها آغاز شد و بسیاری از اختیارات دانشگاه ها در هیات های سه نفره مدیریت دانشگاه، وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی متمرکز شد.

توفیقی با اشاره به تغییر رویکرد وزارت علوم در خصوص استقلال دانشگاه ها در دوره اصلاحات عنوان کرد: از سال 76 به بعد که دولت اول اصلاحات روی کار آمد، جریان استقلال دانشگاه ها مجددا آغاز شد و نظریه پردازی هایی نیز در این خصوص صورت گرفت که براساس آن باید به سمت استقلال دانشگاه حرکت کرده و ادامه روند قبلی به مصلحت کشور نخواهد ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید وزیر اسبق علوم بر ضرورت حفظ استقلال دانشگاه ها

تاکید وزیر اسبق علوم بر ضرورت حفظ استقلال دانشگاه ها