مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 دی 1394 ساعت 17:052016-01-10بين الملل

پایگاه خبری هیل: هدف عربستان از اعدام نمر گسترش تنش ها بود


یک پایگاه خبری آمریکایی در گزارشی نوشت: اگرچه منافع آمریکا و عربستان در گذشته در تقابل با ایران بوده است، واشنگتن باید رویکردش در قبال ریاض را مورد بازبینی قرار دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری هیل وابسته به کنگره آمریکا، اعدام شیخ نمر باقر النمر، رهبر شیعیان عربستان که بین 10 تا 15 درصد از جمعیت مردم این کشور را تشکیل می دهند در هفته گذشته بسیاری را آشفته کرد.

این اقدام عربستان اعتراض ایرانی ها را در پی داشت و سپس ریاض در واکنش به این اعترضات روابط دیپلماتیک خود را با تهران قطع کرد.

چند متحد عربستان نیز به دنبال سعودی ها روابط خود را با ایران قطع کردند.

تاثیر این حوادث بر منطقه جدی خواهد بود اما باید سبب شود تا واشنگتن سیاست های قدیمی خود را در این منطقه مورد بازبینی قرار دهد.

باور مشترک برخی مقامات و تحلیلگران سیاست خارجی این است که اگر چه سیاست داخلی عربستان کاملا از غرب و آمریکا متفاوت است، منافع این کشورها در منطقه با عربستان هم سو است.

اما اقدامات اخیر ریاض بصیرت واشنگتن را زیر سوال می برد.

شاید دو کشور منافع مشترکی در مقابله با ایران و جنگ علیه گروه های تروریستی خاص داشته باشند، اما اولویت های آل سعود برای گسترش نفوذشان و نیاز آن ها به کنترل چالش های داخلی این کشور سبب شده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایگاه خبری هیل: هدف عربستان از اعدام نمر گسترش تنش ها بود

پایگاه خبری هیل: هدف عربستان از اعدام نمر گسترش تنش ها بود