مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 دی 1394 ساعت 11:412016-01-13بين الملل

اوباما خواستار لغو تحریم های آمریکا علیه کوبا شد


رسانه کوبایی پرنسا لاتینا گزارش داد که رییس جمهور آمریکا از کنگره این کشور خواسته است تحریم های خود علیه کوبا را لغو کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای ، باراک اوباما رییس جمهور آمریکا روز گذشته از کنگره این کشور خواست که تحریم های اقتصادی، تجاری و مالی خود علیه کوبا را لغو کند.

وی در این رابطه ضمن تأکید بر اهمیت برقراری مجدد روابط بین آمریکا و کوبا، عنوان کرد: انزوای 50 ساله کوبا منافع آمریکا را نیز به خطر انداخته و مشکل فراوانی را برای ما در منطقه آمریکای لاتین به وجود آورده است.

اوباما در ادامه خطاب به نمایندگان کنگره آمریکا افزود: اگر می خواهید حاکمیت کشور را تقویت کنید، قبول کنید که جنگ سرد به پایان رسیده است و تحریم های خود علیه کوبا را لغو کنید.

هاوانا (پایتخت کوبا) و واشنگتن (پایتخت آمریکا) روابط دیپلماتیک خود را از 20 جولای (29 تیر) از سر گرفتند؛ دو کشور در تلاش هستند تا با انجام اقدامات لازم روند عادی سازی روابط بین آمریکا و کوبا را آغاز کنند اما تحریم های آمریکا علیه کوبا به مانعی جدی در این مسیر تبدیل شده است.

رییس جمهور آمریکا همچنین از کنگره این کشور خواست که برای بستن زندان گوآنتانامو در کوبا با دولت این کشور همکاری کند؛ آمریکا در سال 2002 علی رغم مخالفت های دولت و ملت کوبا زندانی را در سرزمین گوآ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوباما خواستار لغو تحریم های آمریکا علیه کوبا شد

اوباما خواستار لغو تحریم های آمریکا علیه کوبا شد