مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 دی 1394 ساعت 12:152016-01-14پزشكي

سالاد بخوریم یا نخوریم؟


سالادهای کلم، کاهو، جوانه ها و به خصوص شیرازی ازجمله پرطرفدارانی هستند که بیشتر خانواده های ایرانی به خوردن آن همراه غذا عادت دارند و گاهی بدون سالاد غذا از گلویشان پایین نمی رود.

با توجه به این که مصرف سالاد به خصوص انواع بدون سس آن به دلیل کنترل اشتها و کم کالری بودن از سوی متخصصان و کارشناسان علوم غذایی بسیار توصیه شده است، اما یک ایراد دارد.

نتایج یافته های جدید دانشمندان نشان می دهد نداشتن آگاهی در مورد مصرف همزمان سالاد با غذا سبب بروز مشکلات گوارشی زیادی می شود.

سالاد شیرازی سالاد شیرازی که از ترکیب خیار، گوجه فرنگی و پیاز همراه چاشنی های مختلف تهیه می شود یکی از مشهورترین و محبوب ترین سالادهای ایرانی است.

این سالاد با وجود عطر، طعم دلپذیر و خواص تغذیه ای زیادی که دارد اگر با غذاهای سنگین مصرف شود و خورندگان آن در گروه افرادی باشند که نتوانند غذاها را به سادگی هضم کنند می تواند باعث بروز مشکلات گوارشی به ویژه نفخ شدید شود.

نتایج بررسی ها نشان می دهد کلیه ترکیبات موجود در سالاد شیرازی به دلیل هضم سخت می تواند روده ها را با مشکلات زیادی روبه رو کند و خوردن آن همراه غذاهای نشاسته ای و خورشتی باعث ایجاد اختلال در هضم می شود و بهتر است آن را به تنهایی و نه همراه غذا و بدون استفاده از چاشنی های ترش میل کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالاد بخوریم یا نخوریم؟

سالاد بخوریم یا نخوریم؟