مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 دی 1394 ساعت 11:002016-01-15بين الملل

تظاهرات هزاران تونسی در پنجمین سالروز انقلاب 14 ژانویه


هزاران تونسی با برگزاری تظاهرات در پنجمین سالروز انقلاب 14 ژانویه خواهان "ادامه روند انقلاب برای تحقق تمامی خواسته های اجتماعی و اقتصادی خود" شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، هزاران تونسی با تجمع در خیابان "الحبیب بورقیبه" پرچم های تونس را بالا برده و خواهان ادامه روند انقلاب شدند که به خاطر آن انقلاب کرده بودند.

14 ژانویه 2011 روزی بود که در پی انقلاب تونسی ها زین العابدین بن علی، رییس جمهور مخلوع این کشور فرار کرده و نظامش سقوط کرد.

تظاهرکنندگان تونسی شعارهایی را علیه عملکرد دولت هایی که پس از انقلاب روی کار آمدند و "موجب افزایش موج بیکاری، فقر و بی عدالتی شدند، سر دادند.

" در بین تظاهرکنندگان ده ها تن از قربانیان نظام سابق و خانواده هایشان حاضر بودند.

تعدادی از احزاب مخالف از شرکت در مراسم پنجمین سالروز انقلاب 14 ژانویه و رفتن به خیابان ها خودداری کردند اما صدها تن از حامیان جنبش النهضه برخلاف دیگر احزاب به ویژه حزب ندای تونس در این مراسم شرکت کردند.

در همین راستا عفو بین الملل در بیانیه ای به مناسبت پنجمین سالروز انقلاب تونس اعلام کرد: نظام سابق که اوایل سال 2011 سقوط کرد سیاست شکنجه و سرکوب را در پیش گرفته بود اما نباید پس از انقلاب این روش ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تظاهرات هزاران تونسی در پنجمین سالروز انقلاب 14 ژانویه

تظاهرات هزاران تونسی در پنجمین سالروز انقلاب 14 ژانویه