مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 دی 1394 ساعت 13:552016-01-17پزشكي

نگهداری سگ و گربه چه خطراتی دارد؟


کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه نسبت به نگهداری حیوانات خانگی در محیط زندگی هشدار داد و اظهار کرد: این حیوانات و بویژه سگ و گربه می توانند بیماری های بسیاری را برای صاحبان خود به ارمغان بیاورند.

- بهمن خدادیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه نگهداری حیوانات به هیچ عنوان توصیه نمی شود، گفت: این حیوانات هم پستانداران و هم پرندگان را شامل می شود.

وی اظهار کرد: در بین حیوانات خانگی نگهداری سگ و گربه بیش از همه خطرناک بوده و می تواند بیماریهای بسیاری را برای صاحبانشان به همراه داشته باشد.

خدادادیان گفت: سگ و گربه عامل بیماری های انگلی بسیاری هستند و از طرف دیگر بدن آنها می تواند میزبان بسیاری میکروارگانیسم های بیماری زا باشد.

این کارشناس بهداشت شست و شو و حمام دادن حیوانات را در از بین بردن انگل ها و میکروب های آنها بی اثر دانست و افزود: شاید با شست و شو بشود ظاهر و پشم حیوانات را تمیز نگه داشت، اما برخی میکروب ها جزو فلور طبیعی بدن این حیوانات هستند که با شست و شو از بین نمی روند.

خدادادیان خاطرنشان کرد: از طرف دیگر برخی انگل ها هستند که بدن سگ و گربه را به عنوان میزبان خود انتخاب می کنند و سگ و گربه نقش میزبان واسط آنها را دارند و انگل در بدن این حیوانات رشد خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگهداری سگ و گربه چه خطراتی دارد؟

نگهداری سگ و گربه چه خطراتی دارد؟