مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 بهمن 1394 ساعت 06:462016-01-22سياسي

پایانی بر اتمام غربت در بلندای همدان


سال 80 به دنبال درخواست مردم همدان، پیکرهای مطهر 5 شهید گمنام در مراسم با شکوهی در دشت میشان خاکسپاری شدند و یادمان این شهدا بعد از مشکلات متعدد و گذشت چندین سال احداث شده ولی هنوز منتظر تصمیمات مسئولین برای نورپردازی و تزیینات المان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، پس از خاکسپاری5 شهید گمنام با نام فرزندان روح الله در زمستان سال 80، کوه الوند همدان عزتی دو چندان گرفت، وجود شهدایی که راه گمنامی را برای دفاع از میهن، مردم و اعتقادات خود در پیش گرفتند و به آن رسیدند.

پیکرهای مطهر این شهدای گرانقدر در زمستان 80 برای نخستین بار در کشور در ارتفاعات الوند در دشت میشان همدان خاکسپاری شدند.

در آن روز سرد مردم همدان پیکرهای مطهر و گلگون کفن شهدا را بر روی دست از پایین تپه گنجنامه تا بالای دشت میشان در فضای باورنکردنی تشییع و هر دم با هر نفسشان کربلایی شدن را استشمام کردند.

بعد از مدتی مقرر شد تا المانی برای این شهدا ساخته شود به طوری که اجرای این پروژه نخستین پروژه ای بود که بنیاد حفظ آثار کشور برای اجرای آن اعتبار تخصیص داد و عملیات اجرایی آن در حدود مهرماه سال 89 و در زمان مدیریت محمد جواد زمردیان کلید خورد.

در همان سال حسن قهرمانی مطلق، فرماندار همدان نوید بهره برداری از پروژه را تا هفته دفاع مقدس سال بعد از آن یعنی سال 90 داد و زمردیان نیز اعلام کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایانی بر اتمام غربت در بلندای همدان

پایانی بر اتمام غربت در بلندای همدان