مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 بهمن 1394 ساعت 13:002016-01-23دانش

اختراع شیوه جوانه زنی بذر نارس ارکیده


مدرس مدعو دانشگاه پیام نور مرکز زاهدان، زابل و واحد زهک موفق به اختراع دستورالعمل جوانه زنی بذور نارس ارکیده فالائنوپسیس آمابیلیس بلوم در شرایط آزمایشگاهی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سیستان و بلوچستان، علی بازند دانش آموخته مقطع کارشناس ارشد بیوتکنولوژی کشاورزی از دانشگاه پیام نور از سال 92 آزمایشات خود را آغاز و پس از سیر مراحل داوری و اخذ تأییدیه از سازمان ترویج و انتقال فناوری های وزارت جهاد کشاورزی موفق به ثبت این اختراع در اداره مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شده است.

وی در خصوص این اختراع گفت: طی این دستورالعمل در شرایط آزمایشگاهی بذر نارس و فاقد آندوسپرم ارکیده بر روی محیط کشت و با بهره گیری از تنظیم کننده های رشد گیاهی جوانه زدند.

وی افزود: این اختراع مانع خروج ارز از کشور می شود و در صورت وجود سرمایه گذاران بخش دولتی یا خصوصی می توان علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، سالانه میلیون ها دلار ارزآوری کرد.

گفتنی است، ارکیده زیباترین و گران قیمت ترین گل دنیا محسوب می شود و بذر آن در شرایط طبیعی فقط به صورت همزیستی با قارچ میکوریزا آن هم به میزان کمتر از 1 درصد جوانه زنی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختراع شیوه جوانه زنی بذر نارس ارکیده

اختراع شیوه جوانه زنی بذر نارس ارکیده