مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 بهمن 1394 ساعت 15:212016-01-24اجتماعي

کشف یک گونه جدید ماهی در خراسان شمالی


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: دو محقق ماهی شناس ایرانی با همکاری یک محقق اسپانیایی موفق به ثبت 3 گونه ماهی از خانواده کپور ماهیان ایران شدند که یکی ازاین گونه ها فقط در استان خراسان شمالی مشاهده شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، سید علی اصغر مطهری اظهار داشت: سید حامد موسوی ثابت و صابر وطن دوست از اعضای هیئت علمی دانشگاه های گیلان و مازندران، این 3 گونه ماهی داخلی را کشف و ثبت کردند.

وی افزود: یکی ازاین گونه ها که گونه اندمیک ایران نامگذاری شده است تاکنون فقط در استان خراسان شمالی مشاهده شده است.

مطهری خاطرنشان کرد: این گونه ماهی کپور در رودخانه باباامان توسط این دو محقق کشف شد و به پاس احترام و به افتخار محیط بان شهید این استان که جان ارزشمند خود را در جهت حفظ گونه های ارزشمند حیات وحش از دست داد، به نام علمی Alburnoides parhami ثبت شد.

وی افزود: دو گونه دیگر ماهی ها به نام های پرفسور سمیعی جراح برجسته گیلانی و پرفسور برایان کد ماهی شناس برجسته کانادایی نام گذاری شده است.

مطهری تصریح کرد: این محققین سال گذشته با همکاری جمعی از محققین دانشگاه شیراز نیز موفق به توصیف و ثبت جهانی یک گونه از خانواده سگ ماهیان جویباری به نام سگ ماهی اترک بانام علمی Poracobitis atrakensis از حوضه آبریز رودخانه اترک شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف یک گونه جدید ماهی در خراسان شمالی

کشف یک گونه جدید ماهی در خراسان شمالی