مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 بهمن 1394 ساعت 16:252016-01-24اقتصادي

احیای جاده ابریشم با محوریت گمرکات ایران و چین


وزیر گمرکات چین و رییس گمرک ایران درباره احیای جاده ابریشم با محوریت گمرک تبادل نظر کردند - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما" ، بر اساس این سند که علی طیب نیا وزیر اموراقتصادی و دارایی ایران و یوگوانجو وزیر گمرک چین در تهران امضا کردند ، همکاری های گمرکی دو کشور در سه بخش تبادل اطلاعات گمرکی، به رسمیت شناختن فعالان مجاز اقتصادی (AEO) و ظرفیت سازی و آموزش توسعه خواهد یافت.

بنابراین گزارش، در پی سفر شین جین پینگ رییس جمهور چین و هیئت همراه به ایران یو گوانگجو وزیرگمرکات این کشور به اتفاق تنی چند از مسئولان گمرکی و تجاری چین با دکتر مسعود کرباسیان معاون وزیراقتصاد و رییس کل گمرک ایران دیدار و گفت و گو کردند.

وزیر گمرک چین در این دیدار با اشاره به مذاکرات انجام شده بین مقامات چینی و مسئولان کشورمان از جمله دیدار روسای جمهوری دو کشور به حجم مبادلات تجاری ایران و چین در سال 2015 که نزدیک به 52 میلیارد دلار بوده است ، اشاره کرد و گفت: با توجه به کاهش شدید قیمت نفت، توسعه تجارت غیر نفتی بین دو کشور حائز اهمیت است.

وی با اشاره به پروژه یک کمربند، یک جاده که از سوی دولت چین در جهت توسعه جاده ابریشم مطرح شده است، گفت: به نظر من این فرصت مناسبی است تا ایران و چین از آن برای توسعه همکاری های اقتصادی استفاده کنند و یکی از ساز و کارهای لازم در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای جاده ابریشم با محوریت گمرکات ایران و چین

احیای جاده ابریشم با محوریت گمرکات ایران و چین