مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 بهمن 1394 ساعت 10:112016-01-26سياسي

شهر زیرزمینی؛ خانه همیشه امن موشک و شناور ویژه نیروی دریایی سپاه +تصاویر


شناورهای نیروی دریایی سپاه بسیار کوچک هستند و این عامل امکان خروج ناگهانی و بکارگیری اصل غافلگیری را در اختیار سپاه برجسته تر می کند.

- "، طی هفته های اخیر، موضوع رونمایی نیروهای مسلح کشورمان از شهرهای زیرزمینی، به یکی از مهمترین رویدادها تبدیل شده و بازتاب های فراوان داخلی و بین المللی داشته است.

در جدیدترین مصداق از این اتفاق مهم، سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه اعلام کرد که "علاوه بر موشک های ساحل به دریا که در تونل های طولانی قرار دارند، شناورهای تندروی مان -که کابوس امریکایی هاست - را هم در شهرهای زیرزمینی شناوری داریم و شاید در فرصتی آنها را به مردم نیز نشان دهیم.

" اما شهر زیرزمینی شناوری چیست و از چه زمانی استفاده از آن توسط نیروهای دریایی آغاز شده است؟ پایگاه های دریایی زیز زمینی؛ میراث سالهای جنگ سرد در طول سالهای جنگ سرد، طرفهای درگیر در این مناقشه طولانی همواره به دنبال راهی به منظور حفظ سامانه های بزرگ نظامی خود مثل بمب افکن یا زیردریایی های خود بودند.

ساخت آشیانه های مستحکم، نصب توری های فریب دهنده و استفاده از تدابیر پدافند غیر عامل از جمله روشهای حفاظت از این تجهیزات بوده است.

در عین حال، ساخت پایگاه های زیرزمینی از جمله راه هایی بود که در زمان جنگ سرد بیش از پیش توسعه یافت و بیشتر در حوزه موش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهر زیرزمینی؛ خانه همیشه امن موشک و شناور ویژه نیروی دریایی سپاه +تصاویر

شهر زیرزمینی؛ خانه همیشه امن موشک و شناور ویژه نیروی دریایی سپاه +تصاویر