مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 بهمن 1394 ساعت 21:352016-01-26بين الملل

کردهای سوریه به مذاکرات صلح ژنو دعوت نشدند


صالح مسلم، رهبر حزب اتحاد دموکراتیک، می گوید سازمان ملل دعوتنامه ای برای کردهای سوری برای شرکت در نشست مذاکرات صلح سوریه بین نمایندگان و مخالفان دولت بشار اسد ارسال نکرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، مسلم در گفتگو با رویترز افزود: "البته ما صمیمانه می خواهیم به مذاکرات ملحق شویم، و فکر می کنیم که اگر به مذاکرات نپیوندیم ژنو 3 نیز به مانند ژنو 2 شکست خواهد خورد زیرا برخی طرف ها را کنار گذاشتند.

"وی در ادامه افزود: "ما نمایندگی تعداد زیادی از مردم را در اختیار داریم و بنابراین با حذف ما آنها به راه حل سیاسی ضربه می زنند.

"امروز (سه شنبه) مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد که در صورت دعوت حزب اتحادیه دمکرات کردها به نشست ژنو 3 آنکارا این نشست را تحریم خواهد کرد.

این در حالی است که سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفته بود گفتگوها در مورد سوریه بدون حضور کردها هیچ گاه به نتیجه نخواهد رسید به ویژه اینکه کردها 15 درصد از جمعیت سوریه را تشکیل می دهند و در منطقه ای با اهمیت استراتژیک سکونت دارند.

ساعتی قبل استفان دی مستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد که دعوت نامه ها برای شرکت کنندگان در نشست ژنو 3 درباره سوریه ارسال شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کردهای سوریه به مذاکرات صلح ژنو دعوت نشدند

کردهای سوریه به مذاکرات صلح ژنو دعوت نشدند