مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 بهمن 1394 ساعت 11:562016-01-29اقتصادي

آغاز دور تازه کپی کاری محصولات فرانسوی در ایران/پژو با ایران چه کرد؟


داخلی سازی محصولاتی که در سال های گذشته در فرانسه تولید می شدند نه تنها پتانسیل صنعت قطعه سازی کشور را کاهش خواهد داد، بلکه در نهایت فقط هزینه هایی را به کشور تحمیل و ما را به کپی کار محصولات دست چندم اروپایی تبدیل خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم"، سرانجام پس ازماه ها رایزنی قرارداد پژو و ایران خودرو با حضور رییس جمهور ایران و نخست وزیر فرانسه به امضاء رسید.

براساس این توافقنامه قرار است با سرمایه گذاری 400 میلیون یورویی که به طور مساوی از سوی دو طرف تأمین می شود کارخانه ای نزدیک تهران برای تولید سه مدل خودروی پژو 208، 2008 و 301 از اواسط سال 2017 تأسیس شود.

نکته مبهم در این قرارداد این است که شریک فرانسوی ایران خودرو که در قطع همکاری خود با این شرکت پس از تحریم، خسارت زیادی را به آن وارد کرده است به طور مشخص در کدام بخش اقدام به سرمایه گذاری خواهد کرد؟ تجربه همکاری های گذشته با فرانسوی ها نشان می دهد آنها به هیچ عنوان حاضر به انتقال دانش و اطلاعات فنی خودروهای خود به شریک ایرانی خود نیستند و فقط در صدد فروش محصولات خود آنهم در بازار بکر ایران هستند.

به اعتقاد کارشناسان بعد ازماه ها انتظار وچانه زنی با فرانسوی ها نباید در این قرارداد فقط به انتقال چند خودرو و تولید آنها در کشور اکتفاء می کردیم بلکه باید با ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز دور تازه کپی کاری محصولات فرانسوی در ایران/پژو با ایران چه کرد؟

آغاز دور تازه کپی کاری محصولات فرانسوی در ایران/پژو با ایران چه کرد؟