مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 بهمن 1394 ساعت 09:452016-01-30سياسي

پوربابایی: مجلس طرح جرم سیاسی را از دستور کار خود خارج کند


بهتر است تا زمانی که طرح جرم سیاسی تصویب نهایی نشده مجلس آن را از دستور کار خود خارج کند و به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع دهد تا با استفاده از اندیشمندان حقوق جزا، - صاحب نظران، قضات و .

قانون جدید و مورد قبول جامعه تصویب شود و همگان از آن تبعیت کنند.

هوشنگ پوربابایی در گفت وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: موضوع جرم سیاسی یک مشکل لاینحلی بود که از قانون مشروطیت این مشکل استمرار داشت تا قانون اساسی که بعد از انقلاب تصویب شد، حتی در اصلاح آن در سال 1368 این مشکل کماکان باقی ماند.

وی یادآور شد: قانونگذار در قانون اساسی گفته بود که تعریف جرایم سیاسی باید به عهده قانون عادی باشد و قانونگذار قانون عادی نیز مکلف به تبیین و تصریح تعریف قانونی و شرایط برگزاری دادگاه های آن بود.

پوربابایی با بیان اینکه قانونگذار در مواد یک و دو طرح جرم سیاسی تعریف جامع و مانعی از جرم سیاسی انجام نداده است، گفت: بهتر بود قانونگذار قبل از تصویب طرح، مطالعات تطبیقی از آنچه که کشورهای دیگر نسبت به تعریف جرم سیاسی پیدا کرده اند، را انجام می داد و دستاوردها و نتایج کشورهای دیگر را مدنظر قرار می داد و پس از انجام مطالعات، این طرح را در اختیار حقوقدانان و اساتید دانشگاه ها می گذاشت تا آنها با توجه به شرایط اجتماعی و فرهن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوربابایی: مجلس طرح جرم سیاسی را از دستور کار خود خارج کند

پوربابایی: مجلس طرح جرم سیاسی را از دستور کار خود خارج کند