مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 بهمن 1394 ساعت 01:452016-01-30پزشكي

آنالیز عرق برای کنترل سلامت با مچ بند هوشمند دانشمند ایرانی


محققان به سرپرستی دکتر علی جاوه ای، دانشمند ایرانی علوم رایانه دانشگاه برکلی موفق به ساخت دستبند هوشمند مجهز به تراشه های تشخیص محتویات دفعی بدن از طریق تعریق شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، محققان معتقدند که محتویات محلول در عرق بدن در واکنش به شرایط خاص مانند بیماری ها، داروها، رژیم غذایی و استرس تغییر کرده و می توان با استفاده از حسگرهای هوشمند وضعیت سلامت بدن را با توجه به محتویات دفعی تشخیص داد.

حسگر پوشیدنی جدید که ترکیبی از یک لایه پلاستیک شامل حسگرها و مدارهای قابل انعطاف است را می توان به شکل دستبند یا هدبند تولید کرد.

در این فناوری با استفاده از الکترودهای پتاسیم و سدیم می توان غلظت یون های موجود در عرق و همچنین میزان تولید دو فرآورده ناشی از سوخت و ساز مانند گلوکز و لاکتات را مشخص کرد.

پروفسور علی جاوه ای در این زمینه اظهار کرد: اگرچه در گذشته نیز دستبند های مشابه تولید شده است، اما آن ها تنها قادر به تشخیص یک ماده شیمیایی بودند و این در حالی است که محصول جدید قادر به تشخیص و تعیین میزان غلظت مواد مختلف موجود در عرق بدن است.

وی افزود: دستبند هوشمند جدید با سنسورهای مختلف که هر کدام تنها سه میلی متر پهنا دارند ساخته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنالیز عرق برای کنترل سلامت با مچ بند هوشمند دانشمند ایرانی

آنالیز عرق برای کنترل سلامت با مچ بند هوشمند دانشمند ایرانی